یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 365428
تاریخ انتشار: 25/بهمن/1402 - 09:26

شانس پرسپولیس در صدرنشینی/جدال دستیارن یحیی!

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال فردا با انجام 5 مسابقه پیگیری می شود که در یکی از حساس ترین مسابقات پرسپولیس میهمان آلومینیوم اراک است.

شانس پرسپولیس در صدرنشینی/جدال دستیارن یحیی!

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس

در ادامه مسابقات هفته شانزدهم لیگ برتر پنجشنبه 5 مسابقه دیگر برگزار می شود.نگاهی به این رقابت ها می اندازیم؛پیکان تهران – نساجی مازندران؛ نبرد 6 امتیازی قعرنشینانشاهد رقابت شش امتیازی در انتهای جدول هستیم دو تیم قدیمی و ریشه دار فوتبال ایران در پایین جدول قرار دارند. نساجی 10 امتیازی در رده یکی مانده به آخر جدول قراردارد و پیکان هم با یازده امتیاز تیم سیزدهم جدول است. نساجی با 22 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را دارد اما در عوض پیکان با 8 گل زده بعد از فولاد ضعیف ترین خط حمله را!در تاریخ لیگ برتر تاکنون پیکان موفق به شکست نساجی نشده و بازی رفت دو تیم هم با تساوی یک بر یک تمام شد. این مسابقه 6 امتیازی است و تیم برنده شروع فوق العاده ای در لیگ برتر دارد تیم بازنده وضعیتش دشوارتر خواهد شد. نساجی در جام حذفی در خانه از آلومینیوم اراک شکست خورد و از گردونه رقابت ها کنار رفت تا هواداران نساجی ناراحت تر شوند اما پیکان حریف دسته دومی خود را در جام حذفی شکست داده است. دو تیم در 5 هفته اخیر خود در لیگ برتر بردی نداشته اند.ذوب آهن اصفهان – ملوان انزلی؛ در انتظار یک مسابقه دیدنیتیم های پنجم و ششم جدول لیگ برتر روبه روی هم قرار می گیرند، ذوب آهن 25 امتیازی در رده پنجم است و ملوان با یک امتیاز کمتر در رده ششم جدول ایستاده، دو تیمی که فوتبالی شناور و هجومی بازی می کنند و سرمربیان آنها به دنبال ضد فوتبال و دفاع اتوبوسی نیستند. بازی رفت را ذوب آهن در انزلی 2 بر یک برد اما ملوان بعد از شروع بد در ابتدای فصل یکباره روی ریل پیروزی قرار گرفت.

ملوانان در نیم فصل بازیکنان شاخص تیم های دیگر از جمله پرسپولیس را جذب کرده اند و قطعا قدرتمندتر از نیم فصل اول هستند. شاید یکی از زیبا ترین مسابقات هفته را در اصفهان بین این دو تیم ببینیم. شمس آذر قزوین – استقلال خوزستان؛ به یاد لیگ یکدیدار دو تیم تازه لیگ برتری شده در هفته شانزدهم جذاب خواهد بود البته شمس آذر نتایج فوق العاده ای در این فصل گرفته و با 20 امتیاز در رده نهم جدول ایستاده آن هم در حالیکه سه امتیاز با رای انضابطی از این باشگاه کم شده است! استقلال خوزستان اما با 8 امتیاز آخرین تیم جدول لیگ و در خطر سقوط است بازی رفت دو تیم با تساوی یک بریک به پایان رسید اما شاید تساوی در این مسابقه برای آبی پوشان اهواز خیلی به درد نخورد. استقلال خوزستان در نیم فصل هم بازیکن و هم مربی خارجی جذب کرد اما شمس اذر شرایط عجیبی داشت سعید دقیقی ابتدا به مس رفسنجان رفت و بعد از چند روز دوباره به تیم شهرش برگشت و سرمربی ماند! سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان اما هنوز در این تیم حضور دارد و تلاش می کند تیمش رادر لیگ برتر حفظ کند. استقلال خوزستان در دیداری جنجالی در جام حذفی مقابل هوادار تهران یک بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابت ها کنار رفت. شمس آذر هم بازی اش با سپاهان در جام حذفی به خاطر ملی پوشان سپاهان معوق شد.
مس رفسنجان – هوادار تهران؛ تقابل مربیان جوان دو تیم سرمربیان نیم فصل او خود را تغییر داده اند. مدیران مس رفسنجان بعد از کنار رفتن ساکت الهامی با برخی مربیان مذاکره کردند و و در نهایت به محرم نوید کیا رسیدند. سرمربی سابق سپاهان که از مربیان جوان، با تجربه و با اخلاق فوتبال ماست. در تیم هوادار هم مسعود شجاعی به احتمال زیاد مجوز نشستن روی نیمکت مربیگری را خواهد گرفت و نخستین حضورش در لیگ برتر به عنوان سرمربی را تجربه می کند.مس رفسنجان 15 امتیازی در رده دهم جدول ایستاده و هوادار با 14 امتیاز روی پله دوازدهم است. بازی رفت دو تیم نه گل داشت نه برنده! شاید این مسابقه حداقل گل داشته باشد. مس رفسنجان حتی خدابنده لو بازیکنی که پرسپولیس حاضر به پرداخت 10 میلیارد تومان برای رضایت نامه اش بود را هم به این باشگاه نداد! حالا همه نگاه ها در این مسابقه روی این بازیکن است تا ببینند او چه بازیکنی بوده است!
آلومینیوم-پرسپولیس؛نبرد دستیاران یحیی!پرسپولیس بازی رفت را به سختی از سد آلومینیوم گذشت در آن مسابقه یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس بود ولی اکنون دستیارش اوسمار ویرا برزیلی هدایت سرخپوشان را برعهده دارد و همه می خواهند ببینند این مربی چه در چنته دارد! او در بازی های تدارکاتی در اردو امارات و همین تهران دو باخت متحمل شده است البته در آن مسابقات ملی پوشان پرسپولیس نبودند اما حالا بیرانوند، کنعانی زادگان و ترابی برگشته اند . گل محمدی پرسپولیس را با 30 امتیاز و در رده سوم جدول لیگ تحویل داد و رفت. آلومینیوم اراک هم با هدایت مجتبی حسینی دستیار سابق گل محمدی با 22 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ ایستاده است. آلومیینوم متخصص بردهای اقتصادی در این فصل بوده و البته در یکی دو مسابقه حسابی از اشتباه داوری ضربه خورده است. حالا تقابل این دو دستیار سابق گل محمدی دیدنی خواهد بود. پرسپولیس با ویرا شانس صدرنشینی موقت دارد. به شرطی که بتواند از اراک با سه امتیاز به تهران برگردد. آلومینیوم به گربه سیاه پرسپولیس در لیگ برتر معروف شده است.عبدالکریم حسن، ابوالفضل بابایی، عیسی آل‌کثیر و اوستون رستم اورونوف 4 خرید پرسپولیس به شرطی می توانند فردا بازی کنند که پنجره نقل انتقالاتی پرسپولیس باز شود وگرنه این 4 نفر غایب خواهند بود.

برنامه مسابقات هفته شانزدهمهفته شانزدهم؛ گرامیداشت ولادت حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و روز پاسدار و روز جانبازچهارشنبه ۲۵ بهمنفولاد خوزستان – گل گهرسیرجان – ساعت ۱۵- ورزشگاه شهدای فولاد اهوازپنجشنبه ۲۶ بهمنمس رفسنجان – هوادار تهران – ساعت ۱۵- ورزشگاه شهدای مس رفسنجانپیکان تهران – نساجی مازندران – ساعت ۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهرانذوب آهن اصفهان – ملوان بندرانزلی – ساعت ۱۵- ورزشگاه فولاد شهر اصفهانشمس آذر قزوین – استقلال خوزستان - ساعت ۱۵- ورزشگاه غدیر اهوازآلومینیوم اراک – پرسپولیس – ساعت ۱۵- ورزشگاه امام خمینی (ره ) اراکجمعه ۲۷ بهمناستقلال – صنعت نفت آبادان – ساعت ۱۵- ورزشگاه آزادی تهرانزمان مسابقه دو تیم تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان به دلیل حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات شما